tisdag 19 april 2011

Av en anledning...?

Många gör väsen av sig på tex. facebook att de är långlediga över påsk.
Inte jag... :)
Jag jobbar ju extra med godis och de har som mest över påsk.
I går jobbade jag 9 1/2 timme utan lunch och snart blir det mer att göra...ju närmare torsdag man kommer...

Tänkte på en sak...om man nu ska tro på att det finns en mening med saker eller att människor kommer in i ens liv av en mening...

När jag började jobba på värdshuset så jobbade jag ju bara ca en månad.
Mot slutet av tiden så sa en tjej som jag jobbade med att det fanns en kille hon var förtjust i.
Killen brukade komma på besök där på värdshuset eftersom det fanns en tillhörande skidbacke.

De hade setts på någon gemensam tillställning och det var då hon fattade tycke för honom.
De hade setts flera ggr efter det på värdshuset och alltid stannat upp för att prata.

Jag frågade om hon hade visat att hon var intresserad, nej det hade hon inte..hon vågade inte riktigt...tänk om han inte kände samma sak... så sa hon...

Jag sa åt henne att "nu jäklar gör du slag i saken! Du vet aldrig vad du missar om du inte gör det."
Så jag sa till henne ca två ggr då han var där...
Tillslut så vågade hon fråga om de kunde ses över en fika och han sa ja..... :)

Dagarna gick och en dag kom hon till jobbet med ett stort leende...
De hade setts en dag till och de kunde ej slita sig från varandra. :)

Så efter några veckor stog det på facebook att hon hade förhållande och de var sååå kära. :)

Sen strax efter det så slutade jag jobba där...
Om man nu ska tro på sådant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar