måndag 8 november 2010

Helgens bilkrock

Helgen löpte på bra, även då jag inte blev frisk.
Hade 38 graders feber hela helgen och nu även förmiddags.

Hostar på nätterna, tror faktiskt att det är en vanlig förkylning i kroppen och inte sjukdomen.

Jag ringde sjukhuset i dag och berättade detta. Läkaren ska ringa upp mig så får vi se vad som händer. Man ska ju inte sövas om man är förkyld.

I går, söndag, hade vi lämnat av barnen i Nyköping för hämtning och hemfärd. Vi hade hämtat upp en vän på vägen och åkte genom Kungens Kurva. Min sambo körde och jag satt bredvid. Min vän satt i baksätet.

Vi åkte in i en rondell, vi skulle rakt fram i rondellen, vi blinkade av....vi ser hur en bil till höger om oss börjar köra..... Allihopa tänker "den bilen ser ut att tveka lite, vi ligger ju här, vi blinkar av, bilen borde se detta och stanna"

Inte stannar hon. Efter att de tvekat så GASAR de.

Jag ser hur bilen kommer mot oss i slowmotion....mot mig. Krasch! Fullträff.
Vi stannar till och stoppar hela trafiken. Bestämmer oss för att åka några meter bort så alla bilar kan passera. Den andra bilen följer efter.

Vi parkerar och ut ur den andra bilen kliver 2 tjejer i 19 års åldern.
De ringer sin pappa som kommer illa kvickt med en skadeanmälan lapp.

Då vi klev ur bilen så skakade jag i kroppen.
Adrenalinet som började gå ur kroppen.

Tyvärr så blev det en reva i plåten på min sambos ny inköpta bil...
Men viktigast var att vi själva var oskadda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar