söndag 21 november 2010

Otrohet...

Jag blir så upprörd, så ledsen.......

Varför kan inte människor bara vara ärliga och snälla mot varandra?
Varför ska man vara så egoistisk och bara tänka på sig själv?

Visst man ska vara det, men det ska vara sunt! Inte för att skada andra.

Jag fick höra en sann historia som utspelade sig i helgen.

En kille och hans kompis var på en fest med bara tjejer.
En av tjejerna har kontakt sedan tidigare med en av killarna. De träffades ute på krogen och bytte nummer.
Hon har kontakt med honom ofta, även på helgkvällar och säger att hon tänker på honom mm.
De har även hållt om varandra och pussats på munnen.

Saken är den att hon sedan 7 år tillbaka är sambo och hon har barn med en tidigare.

Åter till festen.

Hon och den ena killen gick till ett avskilt rum och hånglade.
Ganska mycket....De hade nästan sex.
Hennes kille messade henne fler ggr och frågade hur det var på festen.

Den andra killen låg i en säng tillsammans med en annan kvinna och rå hånglade efter festen,
och den kvinnan är gift....

Deras killar...de var säkert hemma och var med barnen.
I deras gemensamma hem som de har byggt upp, tillsammans...
Deras tjejer var på en tjejfest, ja, då behöver man absolut inte vara orolig...
Det är ju bara tjejer där...
Helt ovetandes och lugna...medans deras tjejer var otrogna.

Detta skrämmer mig massor.

Man ska inte dra alla över en kant, absolut inte, men det är inte första gången jag hör en sådan här historia.
Svek, otrohet, lögner osv....
Jag som redan är rädd för att bli sårad...
Jag kan inte ens känna värme i hjärtat när min sambo pratar lite om att han skulle vilja förlova sig med mig...
För jag är rädd.

Ja, det finns inga garantier i livet. Nä och man ska inte oroa sig i onödan. Oro förstör, jag vet.
Händer det så händer det. Då kan man reagera då istället.

Men var har alla ärliga människor tagit vägen???

Visst jag har själv inte varit i hop med någon i 10, 20 år så jag vet inte hur det känns då och vad jag gör då.
Men jag hatar verkligen otrohet och jag tycker respekt är jätte viktigt.
Så... då borde jag även kunna tycka så efter flera år med samma person.

Jag hörde en reklam på radion i dag. De gjorde reklam för en ny dejtsida på nätet....
Den vände sig till folk som hade en relation men sökte spänning på annat håll.

Jag blir så besviken på människan.....
Ärlighet, kärlek och respekt ska det vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar