lördag 24 september 2016

Lärlingsåret börjar ta slut

Min lärlingstid är snart slut, om ett par veckor.
Då går jag över och blir 1:a års montör.

Skillnaden som blir är att lönen går upp lite grann.
Jag hoppas på att den går upp märkbart, vi får väl se....

Jag känner mig frustrerad över mitt lärlingsår.
Jag har ju inte lärt mig så mycket.

Det kanske man har utan att man har tänkt på det iofs.

Men det känns inte så.
Jag har ju varit placerad på en fabrik med J och ett gäng killar.
Jag har mest hållit på med belysningen på ett lager.

Monterat i hop armaturer, skruvat upp armaturer i taket och bytt lysrör på samma armaturer.
Känns inte så givande...

Dock har jag lärt mig att köra lift.

Jag trodde väl att jag skulle få lära mig mer om elinstallationer.
Hur man bygger en central, hur man spikar kabel, osv.
Det finns ju regler för hur det ska sitta mm.

Jag vet inte vad man bör kunna efter sitt första år.

Jag kanske skriker efter mer än man brukar.
Jag är otålig och vill lära mig mer.

Kanske borde jag bara vara nöjd över att jag har ett jobb, även om det innebär att man går och drar benen efter sig varje dag och bara byter lysrör.

Sån är inte jag dock.

Jag vill jobba.
Lära mig och utvecklas.

Jag har nu pratat med min chef om detta, så vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar