lördag 24 september 2016

J har slutat efter 21 år

J har börjat plugga.

Han fick en reservplats på en projektledarutbildning som skulle börja inom en vecka.
Han pratade med jobbet och fick tjänstledigt.

Så helt plötsligt, på en vecka, så fick han tjänstledigt, tog sina saker från jobbet och stack.

Han har jobbat för dom i 21 år.

Det känns tomt men samtidigt bra för då kan jag få stå på egna ben.

Nu helt plötsligt så kommer vi inte att ses på veckorna.
Då blir det bara på helgerna.

Vi träffade en hundrastare som ev kunde börja i oktober.
Får se hur det blir med det.

Saken är att J har sin skola i närheten av mig.

Så han har varit hos mig nu i en vecka.

Kors i taket då han knappt har varit hos mig under hela det året vi har varit i hop.

Så då blir det konstigt att hitta en hundrastare hos honom för att kunna vara där i veckorna när han har sin skola i närheten av mig och kan vara här.

Men, det gäller ju bara varannan vecka eftersom han har barnen och måste då vara hos sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar