söndag 10 juli 2016

Resultatet av sövningen

Koloskopin gick bra!

J var med mig hela tiden och höll mig i handen tills jag somnade.

Det visade sig att det såg ganska bra ut i tarmen.
De såg att det var en inflammation där men att den var på väg bort.

Plus att det bara var i tjocktarmen och inget i tunntarmen.
Det kändes jätte bra att det "bara" var på ett ställe.

Så lokalmedicinen hjälper.

Jag skulle fortsätta att använda den över sommaren.
Efter sommaren så tar det prover igen för att se hur jag mår då.

Plus att de tog  prov på flera ställen i tarmen.
De kan ju inte se alla inflammationer med blotta ögat, så då tar de prov från slemhinnan och skickar till labb för analys.

Det får jag svar på i augusti.

J klarade detta ganska bra.
Han var lite kall men gjorde sitt bästa.

Han gör framsteg med att hantera min sjukdom. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar