lördag 16 juli 2016

Jobbar ensam

Jag har börjat med nytt jobb.

Alltså samma yrke och samma firma men nytt ställe och nya uppgifter.

Jag har fått ett projekt i en stor statlig byggnad.

Där ska jag gå runt ensam och byta batterier i nödljusskyltar.

Gröna skyltar med en gubbe på som visar närmaste utväg.

Plus armaturer med ledljus.
De lyser upp starkt och visar vägen ut, om det behövs, vid tex brand.

Det är kul att jobba själv.
Det var det jag ville, att reda sig själv.

Sen att vara ensam som ny, låter mig att lösa problemen själv.
Annars har jag blivit van att fråga någon kollega.

(Jag ska ju framöver arbeta inom service, då jobbar man själv.)

Jag fick inte lära mig, nästan någonting, de få timmarna som jag fick se stället.
Jag har fått lära mig själv.

Det är inga jätte avancerade saker, men jag har upptäckt längs vägen vad man bör tänka på, osv.

Jag kommer väl att vara på detta ställe i några veckor till.
Sen ska jag tillbaka till det första stället där jag har varit hela tiden.

Sen i höst någon gång så ska jag ev. tillbaka till ensamjobbet för att komplettera saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar