söndag 24 juli 2016

Hemma från Gotland

Det har varit heeeeelt underbart!

Gotland. :)

Hans pappas hus låg ca en timme från Visby och väldigt lantligt.

Huset är orört på det sättet att hans pappa inte vill ändra originalet.
Så det har en ladugård och hönshus, mm, kvar.
Alla djurspiltorna finns kvar och det ser ut som att det kunde varit djur där i går.

Jätte fint.

Det finns ingen toalett inne utan ett utedass.

Det var sött och ok.....

Lite primitivt kändes allting först men det gick över ganska snabbt.

Det var så värt det och så mysigt.

Man blir ju bortskämd med att få det mesta serverat, all bekvämlighet.

När det tas bort från en så omvärderar man.

Jag som har spindelskräck har ju fått öva på den hos J, men på Gotland i huset...
Där fick jag öva mycket.

Det satt nämligen spindlar i sina nät precis intill sängen där vi sov. ;)

Det har varit så skönt och avslappnande.
Jag känner mig så glad och tacksam över att J tjatade dit mig. :)

De andra som var där var hans syster och en dotter.
Hans pappa med fru.
Sen J och hans barn.

Den sista kvällen så var jag ensam med hans pappa och fru i köket en stund.
Då kom de fram till mig och kramade om mig och sa att de tycker väldigt mycket om mig. :)

Vi har inte tittat på tv eller lyssnat på radio.
Man har ägnat sig åt varandra.

Vi har ätit utomhus varje kväll.
Badat nästan varje dag.
Tagit promenader i området.

Min hund har mått så bra.
Han har fått vara lös på tomten och i området.

Det har varit helt underbart!

Mitt och J:s förhållande känns så jäkla bra.
Han kan verkligen prata om allt.

Så fort det är något så pratar vi om det och löser det.
Det gör ju att förhållandet djupnar och att man kommer närmare varandra. :)

Sista timmarna på Gotland så var vi vid stranden i närheten där de har huset.
Så vackert. Jag har ju inte fått vara med om sådant här på säkert 10 år.
Jag fick lyfta i hunden i vattnet, han gillar ju inte att bada. :)

 
Det var väldigt långgrunt. Man ser J och hans barn långt ute i vattnet och ändå gick det bara till deras lår.
 
Min utsikt från sovrummet på morgonen.
 
Matlagning och disk delades upp mellan familjerna.
När det var vår dag så gjorde jag turkisk mat. Det var väldigt uppskattat.
 
 
Promenader i området.



Utsikt från matbordet.

 
Kvällsutsikt från tomten. Månen syntes ofta väl.
 
Vi hämtade dricksvatten från en källa. Det gick att dricka från kran också men detta vatten var godare.
 
 
Det fanns små raukar på land.
 
 
Vi åkte till ett ställe där det var vattenfyllda kalkbrott för att bada.
De flesta hoppade i vattnet från klippkanten. Inte jag. Jag doppade mig en gång. Det var ganska kallt vatten.
 
 
 
 
Sen åkte vi en dag för att titta på raukar. Det var en jätte fin strand men det var bara stenar och grus, ingen sand. Jag gick ut i vattnet till en större sten längre ut. Det var inte så smart att gå utan skor i vattnet. Botten var också fylld av sten, vassa sådana. Så jag skar mig i foten. Litet som tur var. :)
Det var inte så många stora raukar på denna strand. Finns en på Gotland med större.
 
 
 
 
 
 
Jag och J tog kvällspromenader för att få vara i fred lite. En kväll så tog han mig till ett utkikstorn.
 
 
På båten hem, med Destination Gotland SF700, så hade man bestämda djurplatser.
Inte på ditvägen med SF1500
Det är ju en prövning för alla hundar. De är bredvid ens hund på alla håll.
Så det gäller att hålla kopplet kort.
Man har ju lite större utrymme på vissa plaster.
 
 
För att sammanfatta det hela...
Jag är så nöjd med resan.
Jag är så nöjd med att jag är i hop med J.
Jag är så nöjd med hans familj och med hans barn.
 
Jag grät nästan en skvätt av lycka då jag satt på båten hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar