söndag 25 oktober 2015

Killen J och ledsna känslor

Han kom till mig i går.

Vi har haft en jätte bra lördag och söndag.

Ätit gott och promenerat.

Han höll om mig under hela promenaden som varade i en timme. :)

Båda vi vill prata öppet om allt som händer nu, om vad vi känner, även jobbiga saker.

Vi båda sa att man inte behöver komma med en lösningar utan bara att finnas där och lyssna.

Hans ex messade i morse och frågade när han skulle komma hem i dag, söndag, för att prata.
De hade bestämt det.

Han svarade, i kväll, varpå hon ringde upp och pratade på hans mobilsvar.

Han lyssnade av det och jag hörde allt....

Hon grät och sa: "Hur kan du göra såhär? Hur kan du bara lämna allt och barnen?"

Han blev tyst efter att han hade lyssnat och jag höll om honom.

Tårar började försiktigt rinna ner över hans kinder.

Jag frågade vad han tänkte.

"Det känns jobbigt att höra detta, jag vill ju verkligen inte såra nån."
"Men det är ju som det är, jag vill ju detta." sa han

Vi pratade lite om det och sen gick det över, han sa sen:

"Jag har en present till dig."

och sträckte fram ett litet inslaget paket.

Jag öppnade det och fann en liten gubbe i paketet.

Han sa:

"Du gillar ju att dricka te, så jag tyckte att den passade, den var lite rolig.
Det är en tesil"

Vad söt han är som har registrerat det, att jag gillar te. :)

Eventuellt, varannan vecka, så ska han hämta barnen från skolan, köra hem dem, fixa mat, läsa läxor, mm och sen lägga dem. Därefter så kommer han till mig och sover här.

Vi får se vad de kommer fram till i dag.

Han är ju redan klar med allt och ligger på ett helt annat plan än sitt ex.
Han vill ju prata praktiska saker medans hon säkert vill ha mer klarhet i varför han har lämnat henne.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar