söndag 18 oktober 2015

Jobbet och liftutbbildning

Jag trivs verkligen på jobbet. :)

Min ena kompis sa till mig att hon inte kan fatta hur det kan vara roligt då hon ser bilder från jobbet. ;)
Hahhahah!

Jag nästan längtar till jobbet på kvällarna.

Jag har också varit på liftkurs så att jag får köra skylift i jobbet.
Det var lite läskigt. :)

Vi prövade två olika, den ena var stor och gick väldigt högt upp.



Jag fick ett eget, nytt sele av chefen.
På vissa arbetsplatser så krävs ett sele i korgen i liften.
Så om du ramlar ut så hänger du kvar i ditt sele.

När man står och jobbar i en lift så händer det att den blir påkörd av gemene man.
Det hände nyligen på ett företag och hela maskinen välte och killen i korgen fick hela maskinen över sig....
Han dog.... :(

Här får jag hjälp av en kollega att justera mitt nya sele. :)



Vi skulle åka mobil arbetsplattform, som det egentligen heter, 
(skylift är egentligen ett märke) och byta armaturer i taket.
Först skulle vi åka upp i taket och koppla ur strömmen.


Några av armaturerna vi skulle byta.


Det var ganska högt upp..... :)


Kraftkablar som är 240 i omkrets måste sågas av för hand. 
Säkerhets grej på det stället vi jobbar på.
Annars finns det ju elektriska sågar att använda.


Ganska jobbigt att såga av dem, men det går. :)

Min kollega tryckte i hop dem som blev över, lättare att bära tillbaka skräpet så.
De är så tjocka och kraftiga så han låg på dem för att få i hop dem. :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar