lördag 3 oktober 2015

Drömma om döden

Vi var tre stycken i ett rum.

Jag undrade hela tiden vad som skulle hända med oss, kände en stark oro.

Kanske kan vi komma härifrån? Rymma?

Det var några i rörelse, som fixade med saker.
De var killar från företaget där jag jobbade som vaktmästare.

Efter ett tag så dök det upp en kvinna.

Hon var jätte trevlig och med sitt trevliga leende ansikte sa hon:

"Ni tre ska dö."

"Vi kommer att avrätta er."

Jag blev alldeles blek och fick panik!

Folk i min närhet vet inte ens att jag är här, ingen vet vad som kommer att hända.
Jag som alltid annars hittar en väg ut.

Livet tar slut nu, NU! Jag ska dödas! Panik!

De började att föra bort de andra och jag ställde mig och skrek.
Jag skrek och skrek!

Jag insåg att jag skulle dö nu! 
Det var bara några sekunder kvar tills de hämtade mig.

NU! Mitt liv skulle ta slut NU!

Jag skrek och skrek! Om någon sekund skulle de döda mig, avrätta mig! Panik!

Jag väcktes av mitt kvävda skrik från drömmen.


Hade en obehaglig känsla i kroppen men somnade tillslut om.


Nu satt jag mig vid datorn och googlade om det, att drömma om döden.

Kände mig lite lugnare nu när jag fann vissa saker om dödendrömmar. :)

Att lägga något gammalt åt sidan
När man drömmer att man dör är det ofta en fråga om att man lämnar "något gammalt" bakom sig. Att en del av dig, kanske en egenskap eller tidigare beteende, försvinner. Det kan också vara så, om du genomgår en stark utveckling t.ex. som tonåring eller om du jobbar mycket med dig själv, att det känns i Livet som att du dör. Detta är ofta ett gott tecken, då det lämnar plats åt något nytt istället. Källa: 
http://www.orkanensoga.se/news-dd.htm#Jag dör i drömmen…

Att dö i en dröm är alltså rätt positivt. Men då ska man ju alltså dö, inte bara vara döende. 
Det betyder att man mognat. Det finns en aspekt som man "kommit över", eller mognat ifrån. källa: 
http://www.dromtydningen.se/arkivet/2901.html

Drömmar om sin egen död kan naturligtvis ha med den egna dödsångesten att göra men drömmen kan också varna för en livssituation som är direkt farlig för dig. Det kan vara en ohälsosam relation som riskerar din hälsa, eller att ditt liv har gått i stå och är stillastående, att du är som en ”levande död”. Det kan också vara inre krafter som känner av att allt inte står rätt till med dig och att du kanske borde göra en läkarundersökning.
Om man drömmer om död i olika skepnad är risken naturligtvis stor att man ser det som ett omen men det måste självklart inte innebära ett förebud om att du själv eller någon i ens omgivning ska dö. Ofta symboliserar den här sortens drömmar förvandlingsfaser i livet – att någonting dör för att ge plats åt någonting annat. källa: 
http://dreamguide.se/vanligaste-drommarna/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar