onsdag 22 januari 2014

Oljud

I morse vakande jag 07.00 av att fönsterrutorna i sovrummet vibrerade.

Jag hade ställt kl på 08, det är en skoldag även då den börjar sent.

Men att vakna av detta.... det var inte kul.

De ställer upp en byggnadsställning mot mitt hus för att de ska riva balkongerna.
Så de behöver en lastbil till detta.

De ska bila bort varje balkong....

Vilket oljud det kommer att vara, de kommer säkert att hålla på ett par månader.
Jag måste flytta på mitt akvarium till ett rum på motsatt sida av lägenheten.
Det kommer ju att vibrera massor då de bilar.

De sa oxå att man måste ta bort allt man har på fönsterbrädorna eller på väggarna i de rum som är på samma sida som balkongen.

De skrev i sitt första brev om att de skulle börja och då skrev de att de skulle göra allt för att minimera störandet.

Då de tillslut stängde av bilen som gjorde vibrationerna i rutan så lyckades jag somna om en liten stund.

Men bara för att vakna en kort stund senare för att de hade en radio på, på hög volym....

Minimera störandet? hm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar