torsdag 23 januari 2014

Elritning i CAD

I dag har jag "prov".

Det vi har övat på i några dagar ska vi rita från ett tomt papper, på datorn såklart.

Vi har två timmar på oss.....
I går kväll gjorde jag det på på 2, 5 timme och då var jag inte klar än...

Först gör man en ruta, skalet på en lägenhet:

Blev lite dålig bild ser jag... :)
 
Sen börjar man fylla i uttag och lampor. Vi får ett papper av läraren där det står vad han vill ha för typ av lägenhet och vad det ska vara för kontakter och lampor i den.
Lägenheten får vi designa själv, han bara skriver att han vill ha ett kök, ett sovrum, mm.

 
 

 

 
Fast jag gjorde fel i går kväll. Diskmaskin och kyl/frys mm ska dras direkt till stamledningen.
Sen så behövs det göras snyggare.
 
Men vi får se hur det går i dag.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar