söndag 5 januari 2014

"Mormor" har gett sig ut på en ny färd

I natt så drömde jag att jag befann mig i en lägenhet.

Helt plötsligt så uppenbarade sig en kvinna i ca 50 års åldern.
Hon var klädd i vitt.

Jag visste att hon var ett spöke, en ande.

Från ingenstans så dök det upp en till kvinna mitt emot henne.
Hon var ca 70 år, oxå klädd i vitt.
Hon var oxå en ande.

Den äldre kvinnan var mamma till den yngre.
De var jätte fräscha.

Båda tittade på mig och log.

De utstrålade värme.

Jag vaknade och kände någon form av närvaro i mörkret.
Det skrämde mig lite men jag somnade om ganska fort.

När jag vaknade så hade jag ett missat samtal från min nära vän.

Jag fixade mitt morgon kaffe och satte mig vid datorn.
Väl framför datorn så kopplade jag upp mig på facebook och skrev till henne där.

Efter bara några få ord med varandra så skrev hon:

"Mormor dog i natt."

Jag blev helt tom.

Jag har kännt hennes mormor i över 20 år.

Jag har varit med hennes släkt nästan varje midsommar, på andra tillställningar och de senaste åren så firade jag och min vän nyår hemma hos hennes mormor.
En stillsam middag med, mig, min vän, hennes mormor och hennes man.
Och min hund såklart.

Jag visste att hon var sjuk...
Hon hade cancer i hela kroppen och det blev värre.

Jag har inte sett  "mormor" på väldigt länge.

Min vän sa att hon var hos henne flera ggr på sistonde och då låg hon bara i sängen.
Hon had sån smärta och var borta pga morfinet.
Hon sa att det inte var hennes mormor som låg där.

Som att hennes mormor redan hade lämnat.

Hon hade somnat in i natt, stilla....

Det gör ont i mig....
En del av mig vill gråta.
En del av mig känner mig tom.

Men ändå på nåt sätt så känner jag ett lugn i kroppen.....

Jag visste att detta skulle hända snart, jag vet nu att hon inte lider mer.

Plus att jag tror på att vi går vidare, hon har lämnat sitt skal.

Lycka till på din färd mormor!
Jag kommer att sakna dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar