söndag 12 januari 2014

Han föll genom isen

Jag har köpt en pulka, ja, jag är snart 39 år...men vaddå, det är kul! :)

Jag och min sambo bestämde oss för att pröva pulkan.

Vi gick till en väldigt brant och hög backe.
Hunden var med.

Jag och min sambo turades om att åka, vi hade väl åkt 2 ggr var då det var hans tur igen.

Han började åka, jag stod kvar och tittade.

Jag såg hur han åkte fortare och fortare ner för backen.
Jag tänkte, "nu borde han väl ändå sätta ner fötterna i marken för att bromsa?"

Saken är nämligen den att nedanför backen så finns det en sjö.....

Men min sambo bromsade inte!
Han fortsatte rakt fram, han försvann ur sikte och jag hörde ljudet av is under pulkan!

Jag började att småspringa ner för backen och då hörde jag, "Krasch!"
Jäklar!!!

Jag sprang ner för backen och då jag kom ner till vattnet så såg jag ett jätte stort hål i isen....
Dock stod min sambo på land och tog av sig jackan.

Han var dyngsur!

Jag visste inte om jag skulle skratta eller inte...

Vi gick hem i rask takt, i 8 minusgrader....

När vi kom hem så kunde han inte känna sina fingrar, hans jeans var stelfrusna.
Jag fick hjälpa honom av med kläderna och så duschade han varmt.

En stund senare så kunde han röra på fingrarna igen.

Jag frågade min sambo varför han inte bromsade?
"Jag tänkte inte på att det var vatten där!"

Han var nästan på väg att krocka med ett träd, jag såg det oxå, men då styrde han lite så att pulkan gick förbi trädet och rakt ner över isen istället, som brast!

Han fick simma lite grand för att komma i land.

Nu såhär efteråt så skrattar vi åt det flera ggr. :)

Hahhahahahha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar