torsdag 25 maj 2017

Byte av psykolog på Prima

Jag fick göra ett eget test hemma och sen så hade han några följdfrågor då vi sågs.

Jag sa till honom att jag ville ha en kvinna då jag till slut fick gå till någon och detta bedömningssamtal var över.

Han svarar då att den psykolog som har bedömningssamtalen också är den som man fortsätter att gå hos.

Jag blev paff.

Så vaddå, mina terapisessioner har redan börjat?

Vi pratar ju inget om mitt.

Det har ju bara varit fakta om olika terapiformer och tester.

Men, han tyckte att det var bra att jag framförde min vilja om att ha en kvinnlig.

Så nu väntar jag istället på att bli kallad till en ny terapeut.

Antingen så kan man gå i KBT, men det är då 6-12 tillfällen och man får välja en händelse i livet som man vill prata om.

Sen finns det traditionell terapi, psykodynamisk.
Den är upp till 1 år.

Jag sa att jag vill ha det sistnämnda då jag har fler saker att prata om.
Jag kan inte bara välja en sak att ventilera.

Så kommer det att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar