lördag 3 juni 2017

Mitt fritidsintresse, att vara i trädgården!

Nu är det långhelg och jag är ledig på klämdagen innan Sveriges nationaldag.
Elektriker är, enligt avtal, lediga med betalt på klämdagen! :)

J är bortrest igen i några dagar.
Rättare sagt i Järvsö och cyklar.

I dag ska jag flytta över mitt akvarium till Js hus med en kompis.
Det står fortfarande kvar i lägenheten.

Sen på söndag ska jag nog vara i trädgården, på måndag och tisdag också.
Hahhaha! Det är mitt liv nuförtiden.
Men jag trivs!

Trädgården hade kommit efter lite redan när J flyttade in i huset.
Sen har han i sin tur inte gjort något på 7 år.

Så det är ganska mycket som ligger efter och är igenväxt....

Jag har redan gjort massor, även grannar har reagerat på förändringen. :)


Jag klippte till Rododendronbuskarna så nu ser man stenkanten som är lagd.
 
 
 
Jag klippte ner träd och buskar, det var helt vildvuxet och en buske låg ner mot diket.
 
 

Nu ser man stenkanterna och rabatterna.
Det börjar växa i rabatterna då solen nu når fram. :)
 
 
 
 Jag har även satt staket/hönsnät för hunden.

 
 
Jag har "möblerat om" i trädgården.
En rabattkant gick så långt ut så det fanns inte mycket gräsmatta att gå på när man går förbi altanen. Så jag grävde upp stenar och buskar och gjorde om.
Det var tungt... J hjälpte mig med busken, den hade rötter överallt!
Nu har jag sått gräs där. :)
 
 
 
Jag har klippt ned häcken rejält runt tomten.
 
 
 
Terapijobb att rensa i mellan stenplattorna. :)
 
 
Det låg stora högar runt om på tomten efter allt jag klippte bort.....
Men nu har vi börjat få bort det mesta. :)

 
Som sagt, mycket jobb, men jag trivs. :)

 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar