lördag 17 juni 2017

S-Kortisol, F-Kalprotektin och vikt

Jag har fått svar på mina två prover som jag lämnade.

Mitt S-Kortisolprov var, 415.
Referensintervall vuxna (nmol/L) kl 06-10: 135-540.   

Vad det innebär, vet jag inte.
Är det för att jag har ätit kortison så pass länge som hon ville ta provet?
Det ligger ju inom referens, men det är åt det högre hållet.       

Det provet som jag väntade på, var F - Kalprotektin. 
Jag hade 34.
Referensintervall är under 50.
Så än så länge är det väldigt bra.
Det är ju alltså hur sjukdomen är.

En sak som bekymrar mig är min vikt.

Jag hade börjat gå ner i vikt då jag var sjukskriven.
Jag minns att de vägde mig på sjukhuset då jag fick järndropp.
Det var ju 1 mars.

Läkaren och jag reagerade på att jag hade gått ner 1 kg.
Från 48 till 47. 

Jag väger mig ca. 2 ggr om dagen, varje dag, för att hålla koll.
Det lägsta jag har varit nere på är, 45,7 kg. Känns lite läskigt.

Jag vet inte varför. Jag har ju inget skov längre.
Vet att man kan gå ner i vikt då. Men man borde gå upp efter skovet.
Jag fortsätter ju bara att gå ner i vikt.
Har ju inte haft skov på länge nu.   

Får se vad läkaren säger då hon ska ringa mig nästa vecka.                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar