lördag 20 maj 2017

Jag och min ensamhet

God morgon!

Underbart att: kliva upp, koka kaffe, öppna altandörren, mötas av fågelkvitter, sol och en mild bris. :)
Jag blir lycklig i hjärtat.

Hunden hade en fästing som hade satt sig och i går så hittade jag två stycken som kröp runt.
Så i dag blir det fästingmedlet på!

Det är väldigt bra mellan mig och J.
Visst vi tjafsar en del.
Men grundtryggheten finns där.

Dock känner jag mig ensam.

Han pluggar hela tiden, varje kväll och varje helg, hela tiden.

J kommer bara upp på övervåningen för att äta middag.

Sen nu så har han bokat in att göra saker med vänner, när skolan börjar ta slut för gott.
Vilket är helt ok.

Men.

Han har råkat boka in varje helg i flera veckor, de helger vi är barnfria.
Så vi kommer inte att ha någon tid tillsammans, en hel helg, förens i slutet av juli.

Han tyckte inte att det var så kul när han insåg det.
Jag tycker definitivt inte att det är kul....

I går så skulle vi gå på bio men J ville att vi gick till matstället i närheten och åt istället.
Där kunde vi umgås tyckte han, mer än att gå på bio.

Väl där så kunde jag inte riktigt slappna av...
Det har väl varit för mycket små tjafs mellan oss och sen så visste jag att han sticker i väg dagen efter.
Så jag kunde inte slappna av.

Jag kände att han kunde dra redan i går egentligen....
Jag vill ju vara med honom, ha kvalitéts tid.

Jag ska i alla fall njuta av min ensamma helg, shoppa upp mitt presentkort, tvätta min hund, grilla och fixa i trädgården.

Jag älskar att fixa i trädgården! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar