söndag 8 januari 2017

Gott och blandat om början av 2017.

Julen flöt på bra.

Vi var och hälsade på hos hans mamma i mellandagarna.
Det var första gången jag träffade henne.

Vi träffade också samtidigt hans bror och fru som kom dit med sin lilla son på ett år.
Dessutom så väntar frun tvillingar nu också.

Jag gick tillbaka till arbetet för en vecka sedan.

Det var en konstig känsla första dagen.

Det var som att jag inte mindes något alls den första timmen. hahhaha

Jag hade ju varit borta från jobbet till och från i 7 veckor så det är väl inte så konstigt.

Snön och minusgraderna har kommit.
Det känns skönt.

Dock så är det inte så skönt när vädret växlar hela tiden.

Vi har -15 i en dag och nästa dag är det -2.
För att veckan efter bli 0 gradigt.

I dag när jag gick upp så var det -10 igen.

Önskar att vädret kunde bestämma sig. :)

Sitter här och tittar på mina vissna blommor....
Jag är inte van att ha julblommor.
Denna jul köpte jag hem dem till J.

Jag köpte amaryllis och hyacinter.
Vad hände?

Jo, jag såg de knappt blomma, amaryllisen han inte ens slå ut, sen dog de.

Pricken över I:et var att jag köpte cyklamen. (ingen julblomma dock)
De är så fina!


Jag köpte en liten mörkrosa, den dog efter en vecka.
Jag köpte en röd, den dog också på en gång.

Fan! :)
Jag vill verkligen ha en liten cyklamen.

Förr i tiden brukade jag gå på trance/techno.
Många år sedan.

Älskar att dansa!
Det är sådan känsla där.

Det annonserades att det var en trance kväll i veckan som var.

Jag tänkte att jag skulle gå, så om jag gick själv.

Har inte varit ute på ett år, sen jag träffade J.

Han har varit ute flera ggr dock.

Jag tänkte gå själv först, detta ville jag inte missa.
Det visade sig att en vän skulle med och en vän till honom. :)




Det var jätte kul!

I dag är det söndag och jag ska åka hem till mig.

Jag har inte varit hemma på...ja, jag minns inte... flera månader.
Det känns som att jag bor hos J på heltid nu.

Både han och jag är lite sorgsna för pga det.
Att jag ska åka hem.

Men vi hittar ingen hundrastare hos J.

I dag ska jag lägga lappar i folks brevlådor och jag har även satt ut en annons i lokaltidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar