söndag 26 juni 2016

Snart dax för sövning

På onsdag ska jag till sjukhuset och sövas.
De ska göra koloskopi och kolla hur tarmen mår.

De kollar efter sår och även ärr.

Jag har ju blivit betydligt bättre i sjukdomen av lokalmedicinen.

Eftersom den bet så har jag nog inte Chrons.
Den sjukdomen kan sitta från munnen ner hela vägen till tjocktarmen.

Medans Ulcerös kolit bara sitter i tjocktarmen.

Så UC verkar vara lättare att ta hand om.

De visste ju inte vad jag har.
Får olika diagnoser av olika läkare.

Det är rätt vanligt att folk med tarmsjukdomar får olika diagnoser genom åren.

Plus att jag har bytt läkare, säkert 5 ggr, på 10 år.
De slutar.

Jag känner mig orolig för onsdag.

Jag gillar inte alls sjukhus och att sövas.....

J ska följa med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar