lördag 18 juni 2016

Firmafest

I går skulle vi träffa firman på ett uteställe i stan.

Det skulle kollas fotboll och det serverades en liten tallrik med lättare mat.

Jag och J åkte dit tillsammans.

Vi kom en kvart sent och då var alla redan där.

Det var massor med killar där.

Jag gick runt lite och hälsade på de få jag kände.

Jag och J var tillsammans hela kvällen men pratade med massor med folk.

Jag började kvällen med att presentera mig med mitt namn.

Jag märkte ganska snabbt att de inte fattade vem jag var.

Det var även en som berättade att han och en annan kille hade frågat varandra, då jag hade lämnat dem, i fall de visste vem jag var?

Så, jag började presentera mig och la till:

"Jag jobbar på service."
(Det finns ju en service sida och en entreprenad sida.)

Det var många som hajjade till.

"Va?! Service...alltså inte kontoret, du är ute och skruvar??"

Suck... ja... även tjejer kan göra det, även om jag, som i går, hade stövlar med hög klack och en cerise tröja. :)

Det var en trevlig kväll.

De flesta, nästan alla, stod vända mot storbildsteven och kollade fotbollen.
Sen när fotbollen var slut så blev folk mer sociala. :)



I dag skulle vi till mina pappor och fika men det blev inställt.
Så det är ett perfekt väder för att åka och kolla in den nya gallerian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar