fredag 15 januari 2016

Sura miner

Fan vad sur jag var i morse.

Morgonen började med att jag fick pälsa på mig massa kläder utanpå jobbkläderna. Vilket tog tid....

Det är ju kallt i dag... Nästan -20 grader kallt.

Jag skulle sen starta min bil...
Det gick ju sådär...

Jag prövade säkert 10 ggr utan framgång och samtidigt ringde jag J och berättade läget.

Till slut gav jag upp.

Jag var redan sen till jobbet.
Att åka kommunalt skulle ta ca 1 timme.
Jag vet inte hur man åker på rak arm och jag vet inte hur man betalar för sig.

Allt går ju att ta reda på men det skulle kräva mer tid.
Dessutom sa de på nyheterna att det är strul med SL och de flesta färdmedel de har.

Sen slutar vi jobbet efter lunch i dag.

Så jag tog beslutet, mot min vilja, att vara hemma i dag.

Jag var jag inställd på att jobba och jag ville inte förlora inkomst.
Men så blev det....

Sen ringde J upp mig igen och jag var sur.
Vilket påverkade hans humör och sedan var tjafset i gång....

Suck...

Jag bad sen om ursäkt men då var han redan sur och han är mer långsur än mig.

Så vi lär inte prata med varandra förens arbetsdagen är slut för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar