lördag 7 november 2015

Besök hos ny hudläkare ang håret, del 2

Jag har träffat en ny hudläkare.

Hon var bättre än den förra, tog sig mer tid i början av mötet.
Men sen kom stressen och hon var redan sen, så det blev stressigt mot slutet.

Hon tittade noga på min hårbotten med förstoringsglas och sa att det såg fint ut.

Hon sa att det är svårt att ställa en diagnos på folk för man vet inte hundra vad det kan vara.

Det kan vara Androgen alopeci eller diffust håravfall eller vad som.

Jag sa att jag äter extra vitaminer nu och även msm, hon visste inte vad det var.
Hon sa då: "Det är inte alltid så bra att äta för mycket vitaminer."

Jag sa att jag helt plötsligt har börjat att få nytt hår, får verkligen folk med manligt håravfall det?

Hon kunde inte svara på det men sa att män som är flint har ju en del fjun på huvudet.

När jag tog upp hormon p-piller och att jag läst en del på nätet att folk brukar tappa hår då de slutar men att det kommer tillbaka, så svarade hon inte på det.

Hon tyckte att jag skulle pröva regaine och komma tillbaka efter 5 veckor.

Jag kände mig lite besviken....
Trodde väl att jag skulle få mer svar.

Jag köpte regaine och läste om biverkningarna.

Dessutom letade jag på nätet om det.

Det jag hittade skrämde mig, "Det kan leda till mer håravfall inom de närmsta veckorna innan det stabiliseras." plus att jag hittade massa annat som folk hade skrivit.

Så kartongen med regaine fick stå orörd... och gör fortfarande...

Jag har reagerat över att jag inte tappar lika mycket hår längre....

Jag brukar alltid borsta håret över handfatet, de faller ner massor av hår i handfatet och det sitter mycket på borsten.

Häromdagen då jag gjorde det, tittade jag sen på borsten, då såg jag att det inte alls var mycket hår på den.
Sen tittade jag ner i handfatet och såg 2 hårstrån!
Två?! Av allt som annars brukar lossna.

Dagen efter var det samma sak.
Sakta börjar jag att känna mig överlycklig men jag vågar inte riktigt än...... :)

Jag ser nytt hår som växer ut och känner hopp. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar