torsdag 10 februari 2011

En vanlig dag.....

Vad är det som händer???
Vi bråkar, igen....
och igen..
och igen....

och jag försöker verkligen förstå...

Varför?

Nåt händer som det blir en konflikt av.
Han brusar upp på sekunden.
Jag försöker att hålla lugnet.

Jag förklarar så pedagogiskt jag kan.
Han säger att jag bara kommer med bortförklaringar.
Jag säger att han inte lyssnar på det jag egentligen säger.
Han säger att jag pratar så att ingen förstår, skulle jag fråga andra så skulle ingen förstå.
Jag säger att han är den första jag träffat som inte förstår och jag har tillomed fått höra att jag är övertydlig.

Jag säger att jag skiter i vem som har rätt eller fel, vem som är si eller vem som är så.
Jag tror att det handlar om att vi inte förstår varandra.
Han fortsätter att ta upp vem som gör si eller så.

Jag blir trött på allt för jag känner inte att han förstår mig, att han inte lyssnar.
Han blir trött på att vi alltid har detta prat hela tiden och det kanske är bäst att göra slut.

Sen är vi tysta en stund.

Vi börjar prata om något neutralt.

Sen säger han till mig hur mycket han älskar mig och hur fin jag är. Han frågar om jag älskar honom.
Jag säger kanske, att jag inte kan säga det nu...han vill ju alltid göra slut.
Han säger att det beror på att han blir så trött på allt tjafs.

Sen pratar vi om annat...
och så börjar allt om igen, en annan dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar