onsdag 5 april 2017

Taggbuske, överraskning och järnprov

Jag har mått bra och sämre.

Sjukdomen är dock fortfarande bra.
Det känns ju helt fantastiskt!

Dock har humöret skiftat.

Inte lika mycket som förr, så något bättre är det mentala också.

Vissa dagar har jag funderat på varför jag är tillsammans med J.
Vissa dagar känns det självklart att vi ska leva i hop.

Ang J så har jag fixat en överraskningsfest till honom.
Han fyller nämligen år.

J:s pappas fru är med på det hela då J:s pappa också fyller år några dagar tidigare.

Så syskonen är bjudna och allt hålls hemligt.

Jag är lite skraj för att inte orka, att träffa folk och behöva vara social.
Men det är en bra prövning för mig.

Var ute i trädgården i går och klippte taggbuskar.
Jag fick en tagg i fingret och har fortfarande ont...
Det gjorde extremt ont för en liten tagg!
Kanske har jag inte fått ut allt?

Googlade och såg att det var en berberis.
Den är giftig sägs det.
Förutom bären.

Jag har träffat en läkare till på Prima.
(Först var det en läkaren, sen en mentalskötare och sen en läkare.)

Denna läkare ville ta en del blodprover på mig.

Jag passade på och tog Järnprover för att kolla järnet nu efter järndroppet.
Sjukhuset ville ha det.

Jag såg järnsvaret i dag på nätet.

Mina järnvärden var höga, över referensvärderna.

Vad betyder det då?

Prima lär väl ringa mig snart.
Då får jag veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar