tisdag 11 april 2017

Terrordåd i Stockholm 7 april 2017

I fredags så stod jag och hunden och pratade med en granne hos J.

Hon hämtade sina hundar och så slog vi följe en bit.

Jag fick ett mess i från en vän som frågade om J hade kommit hem, för han åkte väl t-bana.
Jo, han hade kommit hem.

Jag frågade varför och hon skrev att det var nåt som hade hänt i stan och tunnelbanan var avstängd.

Min granne hade precis fått samtal i från sin dotter, när hon var inne och hämtade sina hundar, som var orolig och frågade om hon var ok.
Min granne googlade lite och läste kort om Åhléns.

Jag fattade ingenting.
Även om hon läste högt.

När jag kom in igen så slog jag på tv:n.
Allt gick så fort.
Terror i stan.
Lastbil, fler döda, skadade, osv.
Jag hade bara hunnit se i fem minuter och tankarna rusade.

Vem känner jag som jobbar på Drottninggatan??

Min kompis!

Jag ringde direkt till henne.

Hon var ok, hon var inomhus på jobbet.
Hon skulle få skjuts hem.

Vi la på ganska fort.
Jag rusade till J och sa att vi måste slå på tv:n!

Vi satt som klistrade framför tv:n och fattade ingenting egentligen.

Det var så hemskt!

Min mobil plingade till hela tiden.
Jag frågade om folk var ok, jag kollade Facebook.
Hela Js familj hade gjort en chattgrupp och frågade om alla var ok.

När mina vänner var hemma från allt tumult, så ringde eller messade de och sa det till mig.

Det kändes som en dimma....
Det kändes så overkligt...

På lördagen när jag vaknade så låg jag där i sängen och hörde fåglarna utanför.
Tankarna började att vandra....
Det slog mig plötsligt, det hade varit terror i går!

Jag hade för några sekunder, då jag vaknade, glömt vad som hade hänt. :(

Hela helgen var nyheterna på...
Man ville se allt, inte missa något, men det var också tungt och ledsamt...

Vi försökte att se en film sen på kvällen.
Då filmen rullade så kunde man koppla bort tankarna lite grann.
Så fort filmen var slut...då kom de tillbaka....

Det var en sorgsen helg...
I måndags så kändes det något bättre.

Men det känns fortfarande tungt i perioder...
När man blir påmind...
Så hemskt, så overkligt...

Fredagen 7 april 2017.
Terrordåd i Stockholm.
Kapad lastbil körde i full fart på gågata i centrala Stockholm.
4 döda, fler skadade....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar