tisdag 25 oktober 2016

Ulcerös kolit, vinterkräksjukan och brist på hår

Vilka dagar det blev, som man inte hade räknat med.

I söndags så insåg jag att jag hade blivit sämre i sjukdomen.

Jag har tydligen glesat ut medicinen för mycket, mer än kroppen var redo för.

I går morse bestämde jag att jag skulle vara hemma från jobbet och koncentrera mig på att bli frisk.

I går så kom det blod i från tarmen....

I går kom också barnen tillbaka till J, men dottern kom redan på morgonen för hon hade varit magsjuk i helgen.

Så J var hemma från skolan i måndags, hans dotter med och jag från jobbet.

I går kväll, en timme efter att barnen hade lagt sig, så hörde jag något ljud från dotterns rum.
Jag gick dit och tände lampan.
Det visade sig att stackarn kräktes.

Jag och J tvättade av henne, rev ner hela hennes säng och slängde allt i maskinen.
Vi bäddade åt henne i vardagsrummet och J sov på soffan i samma rum som henne.

Jag och hunden fick hela sängen för oss själva. :)

Hon verkade ändå må rätt bra så det kan ha varit en reaktion på att hon åt ordentlig mat i går som hon inte gjort på två dar.

Det har nämligen inte kommit mer från henne.

I dag ska jag till vårdcentralen och prata om mitt hår.
Jag hoppas att få en remiss till någon väldigt bra hårläkare.
Någon som har erfarenhet av hårlösa kvinnor, någon som tar olika tester, mm.

Jag har sovit massor, men jag skulle kunna sova mer... :)
I söndags somnade jag typ 20.30.
Vaknade sen 04.30 och sjukanmälde mig.
Somnade om och vaknade 9.30.

I dag blev det bara 9 timmar.
Vaknade av att jag hörde J och dottern.
Hade kunnat somna om men ska ju till läkaren.

Man har extremt stort sömnbehov då man är dålig i sjukdomen.

Men jag är på relativt bra humör ändå. :)

Det tråkiga är jobbet bara...
Jag har ju börjat jobba själv nu, hos en stor kund.

Jag skulle i väg och handla i måndags och förbereda för ett större jobb.
När jag inte är där så står jobbet stilla.

Så var det ju inte när jag jobbade med entreprenad killarna, då fanns det alltid någon på jobbet när nån var hemma.
Men inom service så jobbar man alltid själv.

Så då planerar jag jobben och utför dem själv.
Skriver in jobben till firman, håller reda på tiderna, är i kontakt med kunden, handlar, osv, allt gör man själv.

Så det känns ju som att jag får lite dåligt samvete...
Men, ja, vad ska jag göra.

Bättre att vara hemma och bli ordentligt frisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar