söndag 23 oktober 2016

Gles hårväxt

Hade jag skrivit blogg i går så hade den varit deppig.

I dag känns det mycket bättre. :)

I fredags så grät jag på kvällen, flera ggr.

Jag har insett att mitt hår har blivit glesare....
Vilket egentligen är konstigt då jag inte ser att jag tappar hår.

Kanske är det så att jag tappar normalt men det växer inte ut igen.

Så jag grät och grät.
Kände mig okvinnlig och ful.

Jag var väldigt, väldigt ledsen.

Jag känner mig desperat nu att hitta info om kvinnor som har manligt håravfall eller har andra anledningar till gles hårväxt.

Hur klipper de sig?
Transplantation?
Var och hur köper man peruker?
Knep och info för tjejer med gles hårväxt?

Hur fan hittar jag info om detta?

Jag har googlat men känner mig mest vilsen.

Sen i lördags morse så var jag jätte dålig i tarmen....
Hade sådan smärta...

På kvällen så firade jag och J 1 år.

Vi åkte och bowlade och sedan gick vi på restaurang.
Det var kul men jag var inte helt mig själv.

Jag hade låg energi och dålig självkänsla.
Men jag var ändå lite glad.

J och jag hade ett långt prat.

Han sa att jag måste ta bort mina måsten, jag måste tagga ner och bara vara.
Han sa att han älskar mig trots att jag har gles hårväxt på huvudet...
Han tycker att jag är jätte fin, sexig, snygg, osv.
Han tänker inte ens på mitt hår.
Han ser allt det andra hos mig som han uppskattar.

Han säger att jag glömmer bort honom i min sorg, när jag säger att:
"vem vill ha mig?"

"Jag vill ju ha dig." säger han. "och barnen vill ha dig i sitt liv."

Han blev uppriktigt ledsen för att jag stöter bort honom till och från.
Han kämpar och kämpar för att han vill ha mig i sitt liv.

Ja, jag stöter bort honom i bland.
Jag är inte van att någon saknar mig, vill vara med mig, osv.

Jag har erfarenheter av att det inte är så, och då stöter jag bort honom för att det är läskigt att blotta sig och ge sig hän i kärlekskänslor.

Men det blir bättre och bättre....

I dag var jag på bättre humör och var också mycket bättre i tarmen.

Jag håller på att kolla upp detta med håret och får ta allt som det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar