söndag 21 februari 2016

ögonmigrän

Jag har haft ont i ryggen och nacken i säkert två veckor.

Det började med extrem värk då jag blev så himla förkyld.

Sen hängde den kvar efter förkylningen.

Den här veckan hade jag hemsk värk och det ledde i sin tur till migrän.
Knaprade Alvedon i flera dagar....

I torsdags så var jag med om synbortfall igen.

Det var läskigt.

Jag ringde J i början av det och han satt med mig i telefon genom hela processen

Det började med att det kom ett störningsmoment i blicken.

Ungefär som att man har tittat in i en kamerablixt och ser den överallt sen.

Sen framträdde ett sicksack mönster i periferin som var som kristaller.

Efter ett tag så blev den större och större i synfältet och jag såg inte så mycket.

Sen efter en kvart eller så, så började det att avta och då händer det andra saker.

Jag tappar känseln i läpparna, sen börjar jag känna mig omtöcknad.
Det känns som att jag är full och ingen koll alls.

Sen börjar jag sluddra i talet och tappa ord.

Det är läskigt.

Jag får inte fram det jag försöker säga, jag hittar inte orden, det tar lång tid för mig att berätta en sak.

Detta tar ca 30 minuter tills allt börjar att avta.

Detta är nu tredje gången jag har detta.

Nu ringde jag en neurolog/migränläkare.
De ska ringa mig på måndag.

Tydligen viktigt att kolla upp ordentligt när folk får såhär om de inte haft det förut. 

Även om det skulle vara så att jag har fått ögonmigrän, så är det viktigt att kolla upp det och fastställa vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar