lördag 13 februari 2016

Att passa i hop

Jag har tappat lite gnista över att skriva....

Har annorlunda rutiner nu på helgerna.
Är med J varje helg.

Annars brukar jag vakna upp i tystnad på helgerna och vill då skriva.
Nu är det andra rutiner och ljud och då kommer jag inte in i rätt stämning....

Förra helgen fick J sin nya säng.
Men jag sov inte i den, för jag åkte hem sent på kvällen.

Vi tjafsade, eller inte tjafsade, men vi var inte överens.

Han ville inte att min hund skulle sova i sängen.
Det berodde på att han kände konkurrens med hunden.

Jag sa att jag inte tänker att ändra något sånt.
Jag har haft hunden i 10 år och han har levt med mig den tiden och levt på ett visst sätt.

Det resulterade i att jag valde att åka hem.

Jag blev sur för detta och han blev sur på att jag stack.

Han ringde dagen efter för att prata om det men han var mest sur så vi kom ingenstans.

Sen dagen efter det, så gav han med sig.

I går var vi på Ikea.
Han köpte bland annat en klädd bänk som man har vid fotändan vid sängen.
För att jag har uttryckt förut att sängen är lite hög för min hund.

Så det var ju snällt gjort av honom, det visar på att han vill att jag ska trivas.
Jag har inte bett honom att köpa något sådant.

Men... i morse så var han sur.
Han hade inte kunnat sova i natt för att hunden hade gått runt på natten, på golvet, till och från och då vaknade han av hans steg.

En hund låter ju när den går på golvet pga dens klor.

J är en humörmänniska.

Jag sa till honom häromdagen att vi ska lägga allt dåligt humör åt sidan, det är inte bra för vårat förhållande, det blir inte roligt.

Att vi ska anstränga oss att slå bort det när vi känner det dåliga humöret komma.

Han blev glad av det och höll med.

Ja, så är det att träffa någon ny.
Ens liv ska passa i hop, rutiner, humör, beteende, osv.

Så det tar ett tag att få allt att flyta på.

Dock får det inte vara för mycket friktioner.

Skillnaden mellan mig och J är att jag är redo att dra hela tiden.
Han tycker bara att man tjafsar lite men att göra slut finns inte i hans värld.

Olika bakgrunder....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar