torsdag 11 september 2014

Så nöjd med mig själv!

Jag blev så glad i dag!

Denna kurs vi har i skolan just nu, den får mig att vilja slita mitt hår.

Jag känner inte att jag kan något och att vi ska kunna efter en förklarning en gång.

Har varit stressad över detta och är fortfarande.
Har prov nästa vecka och inlämningsuppgifter.

Dock, har vi kopplat efter schema i ett par dagar.

Den sista labben vi hade, ville jag vara själv, men att ha två duktiga killar i klassen bredvid mig.

Alla i klassen var två och två.

Jag såg framför mig att vi skulle vara tre personer på två stationer.
Men så blev det inte.

Jag fnulade på själv och det bara rullade på.
Efter nästan två dagar så var jag klar
(Den tar så lång tid att göra. Lite fortare om man är två.)

Nervös som fan inför lärarens bedömning och hur mycket fel det skulle vara....

Många klasskamrater tittade på min labb i bland och sa:
"Vad snyggt du har gjort."

Blev jätte glad av det, det var ju viktigt att få det snyggt gjort.
Alla kablar skulle ligga ordentligt och vara lika långa, rätt färger osv.

När läraren tittade på min labb så sa han att den var snygg, han till och med tog in en annan lärare och sa att han skulle kolla på hur snyggt jag hade gjort det. :)

Sen testade han....
Jag hade två fel, ett slarvfel, hade ej skruvat fast en kabel ordentligt.
Det andra felet var att jag inte hade bytt plats på kablarna i motorns strömbrytare.

Den skulle starta i ett läge och efter 9 sekunder så skulle den övergå i ett annat läge.

Det var allt, sen funkade den galant och läraren gjorde en "high five" med mig! :)

Han sa: "Du har gått från omdöme E till ett C."

Var så glad så jag nästan grät! ;)


Hur det såg ut då vi började.
 
 
 
Ska ju sitta kapsling på, lock, på knappsatsen och strömbrytaren mm.

Skulle få denna motor att gå på ett visst sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar