tisdag 23 september 2014

Isolerar mig

Jag har inte skrivit här på ett tag.
Jag bör ju skriva något inlägg oftare, så ni har något att läsa. ;)

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu.

Jag har gjort lite små ändringar.
Jag har numera ljudet avstängd på min mobil på kvällarna.

Jag vill inte känna stress och tvång att jag måste kolla fb så fort det plingar till.
Vill inte heller höra sms ljud.

Dock så är det ganska tyst på den fronten också.

Det började nog med att det stressade mig men nu känner jag nästan att mobilen har blivit nåt jobbigt överhuvudtaget.

Angående Facebook....
Jag har börjat ledsna, jag tycker att det är samma sak hela tiden.
Folk lägger upp bilder på sina bebisar, kul för dem, tråkigt för mig...
Jag är dock glad för deras skull, förstå mig rätt.
Bilder på folks mat, diskussioner om träning, politik.
Folk lägger ut artiklar från aftonbladet eller liknande.
De delar slagord att man ska vara stark och lycklig mm. mm. mm. mm. mm.
Känns som att det är samma sak hela tiden.

Det har varit som en besatthet att kolla sin jävla fb varje gång man inte har nåt att göra, det kan handla om några sekunder som man inte har nåt att göra.

Jag kom på mig själv häromdagen, bröt det direkt och kastade, försiktigt såklart, mobilen till andra sidan av soffan. Där kunde den få ligga.
Jävla besatthet.

Jag har nog isolerat mig från folk, på senaste tiden.

Jag går till skolan, hem, ut med hunden, gör middag, tittar på mina inspelade favorit serier och äter något gott efter maten.

Har känt mig otroligt glad över små saker i mitt liv.
Kan verkligen känna lycka i bland då jag kör min bil.
Att den fungerar, att jag har den och kan köra.

Känner lycka då jag tittar på min hund.
Han är så fin!
Jag är glad att ha honom som sällskap.

Jag kan bli så glad då jag kliver in i ett rum i min lägenhet, jag känner verkligen att jag trivs.

Skolan stressar mig en del....
Fast jag upptäcker sedan att jag inte behövde stressa upp mig.
Men det kräver en del av en, och så ska man hinna jobba extra också....
Vet inte hur de har tänkt.

Så.... Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag börjat isolera mig och stänger av ljudet på telen.
Jag ringer nästan ingen heller, förutom min pappa.
Ingen ringer mig heller direkt.

Jag är inte heller så aktiv på dejtsidorna, känns inge kul längre.

På fredag ska jag i alla fall på en nykterhets nattklubb!
Jag hade själv iden för flera, flera år sedan.
Blev glad att det äntligen ska öppnas en.
Det är en känd person som har den och de satsar på grymma djs.

Sen på lördagen ska jag på bröllop.
Jag ska ha klänning och jag undrar hur mycket jag kommer att frysa...
Vädret vände ju här i dagarna.... ;)

Jag ska då, inför bröllopet, bli sminkad av en makeupartist!
Spännande!

Tänkte att jag kunde unna mig sådant. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar