lördag 7 oktober 2017

I dag känner jag ilska

Jag känner mig så jäkla arg i dag.

Hur fan kan man vela sådär fram och tillbaka som han gjort?
Hur i helvete kan man inte prata om det, ta en andningspaus, eller något istället för att bara göra slut??

Jag ringde honom i torsdags och sa bestämt:
"Jag vill klippa alla band till dig så jag vill att du kommer hit med resten av mina saker."

Det var bara typ 5 prylar.

Han reagerade men kom ändå hit i fredags.

Vad hände?
Jo, han var här i 3 timmar, satt nära, hade handen på mitt ben, frågade om andra killar, osv.

Jag blev förvirrad, som han gjort mig förut flera ggr.

Dagen efter så ringde jag faktiskt honom.
Jag frågade:

"Hur kändes det i går?"

Han var inte tydlig så jag bad om att få ett mer uttömmande svar.
Han sa:

"Jo. men jag känner mig helt klar med dig och det är typ på kompisnivå."

Jag sa då: "Ok, men ena dagen säger du såhär och andra dagen säger du på ett annat sätt. Du verkade vilja vara nära i går."

"Ja, men det kändes hemma. Jag vill att det är slut men det är klart att jag är osäker."

Jag blev less och sa:
"Ja ja, då vet jag. du får ha det så bra i livet."
Han skrattade och frågade varför jag sa så.

"Ja, men så är det ju, vi kommer inte att höras nåt mer."

Sen så avslutade vi samtalet.

Jag känner mig klar med honom.
Jag gör faktiskt det.

Men jag tror på nåt sätt att jag behövde att han bekräftade vad jag ville av det hela.
Att jag liksom blev styrkt i mitt beslut.

Han gav mig säkert en biljett från förhållandet genom att göra slut.

Har länge känt att jag borde avsluta det.

Men, man vill ju pröva allt innan man ger upp.

Men tydligen inte han.
Att han inte pratade med mig!

Det gör mig arg, i dag är jag arg!

Hur kan han, efter all tid i hop, seriöst förhållande, involverad i familjer, mm, och så bara göra slut??!

Bara sådär!

Nä fy fan!

Jag är inte bitter för att jag har lagt 2 år på detta.
Jag är inte ledsen för allt jag har gjort för honom.

För jag är sådan som person och jag vill att någon gör detsamma för mig.

Jag förstår ju såhär i efterhand att vissa saker hade jag kunnat låta bli att göra.
Istället sagt att: "Fixa bort dessa saker, så är jag hos mig så länge, sen kan jag komma dit."

Men i det stora hela så ångrar jag inte saker.

Men..... i dag är jag arg på honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar