tisdag 27 februari 2018

Skov och influensa

Jaha då var jag sjuk då...

Jag kände av ett litet skov, inte alls farligt, ca 2 veckor innan jag skulle på ett planerat besök på sjukhuset.

Jag skulle in och göra ett cancertest, vilket vi med IBD gör efter 10 år.

De tar alltid vävnadsprov vid varje koloskopi men detta test är annorlunda.

De färgar tarmslemhinnan med blå färg för att se om det fäster någonstans.
Om det fäster så är det risk att det är cellförändringar.

Innan kolon så skulle jag ta det vanliga laxermedlet, men även ett annat också.

Det ena var nytt för mig.

Det tog jag i 3 dagar innan den stora laxeringen.


Den heter toilax. Det rubbar tarmslemhinnan.


Det resulterade i att jag fick ett jätte stort skov....


På koloundersökningen så upptäckte de att jag hade inflammation på tre ställen.

De kunde dock inte få färgen att fästa så det blev inget cancertest.

De följande två dagarna lyckades jag släpa mig till jobbet men sen var det kört.


Inte bara fick jag skov utan jag fick även influensa.


Jag kan inte minnas att jag någonsin har varit så dålig!

Hög feber och blödande skov.

Jag låg i flera dagar.

Sjukhuset ringde mig varje dag, även på helgen.
Hade vänner som gick ut med min hund, hämtade näringsdrycker åt mig på sjukhuset,
kokade soppa åt mig och levererade.

Dock kunde jag knappt resa mig. än mindre gå till köket för att få i mig nåt, så jag fick ingen näring i mig.

Sjukhuset ville att jag skulle kolla min feber på vårdcentralen för att se om det var influensan jag hade fått. Så att det inte var medicinen eller skovet som orsakade allt.

När jag tillslut tog mig till vårdcentralen för att kolla om jag hade fått influensa, jag fick skjuts, så blev läkaren paff.

Jag hade lågt blodtryck och hon ifrågasatte varför sjukhuset inte hade lagt in mig direkt då jag hade skov och feber.

I vilket fall som helst så gick febern över efter 6 dagar.

Det enda jag har kvar nu är lite hosta.

Men skovet är inte helt återställt...

Så jag är hemma från jobbet.
Det känns ju inte alls kul....
Jag blir irriterad faktiskt...

Men vad fan ska jag göra....

Bara bita i det sura äpplet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar