torsdag 3 mars 2016

Mitt senaste ex hörde av sig

Jag hade ett missat samtal i går.

Jag kände inte igen numret...

Kort därefter så kom det ett sms från samma nummer.

"Hi, its me, I"

Det var från mitt ex.

Han från Libyen.

Vi hördes av lite senare samma dag.

Pratade på en bra stund.

Skrattade lite och han frågade hur alla här, mådde.
Pappa, vänner, osv.

Jag blev paff när jag fick höra att han var här i Sverige!
Han hade kommit hit dagen innan.

Vi har inte pratat på 1 år och det tog slut för 2 år sen.

När vi hade pratat en stund så frågade han mig om jag fortfarande lagade bra mat.

Han frågade också om jag fortfarande hade bild på honom, inramat, framme i lägenheten.

"Eh...Nej..." sa jag.
"Det var ju 2 år sedan vi var i hop."

(Han sa tidigare under samtalet att hans batteri kunde dö närsomhelst.)

Jag ledde in samtalet så att han skulle fråga mig om jag hade träffat någon.
Jag visste inte hur jag skulle säga det annars...

Han frågade om jag hade träffat någon och jag sa att jag hade en kille i mitt liv nu, sen 5 månader tillbaka.

Det blev tyst mellan oss i några sekunder.

Sen dog hans batteri.

Han ringde upp mig, några timmar senare.
Då sov jag.

Han messade:

"Mitt batteri dog förut. Du sover säkert. Sov gott."

Jag vet inte vad han vill.

Känns lite konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar