söndag 6 mars 2016

Mitt ex, del 2

Mitt ex har messat mig massor....

Han skrev många, många mess om hur jag har sårat honom.

Hur mycket han försökte att finnas där för mig men att jag inte fanns där för honom.

Jag svarade inte honom speciellt mycket.
Jag lät honom skriva av sig, tänkte att han behövde det.

Jag hade inte skrivit mycket till honom alls så detta kom från ingenstans, hans många mess om hur jag har sårat honom.

Han skrev sen att han ville bjuda mig på en fika.

Jag svarade:

"Jag kan inte fika med dig, jag har en ny kille i mitt liv och det är inte schysst mot honom.
Vi sårade varandra båda två. Du försökte att få det att funka och jag försökte.
Det var inte bra jag som sårade dig, vi sårade varandra.
Förlåt om jag har sårat dig."

Han svarade:

"Förlåt om jag har sårat dig, men jag tror faktiskt inte att jag har gjort det."

Jag skrattade lite för mig själv när jag läste det....

Nä, han sårade aldrig mig....
Han stack hemifrån, struntade i mig, gick på krogen varje helg, utan mig, kom hem på morgonen, osv, osv.
Men visst...han var sårad.... suck.

Jag kände att detta inte gav mig något och ville få ett avslut, så jag frågade:

"Hur kommer det sig att du kontaktade mig?"

Han svarade:

"Jag saknar det vi hade, jag har tänkt på dig i mitt land.
Jag har alltid känt att det saknas något i mitt liv, jag vet att du har känt samma sak."

Ok....? Vad trodde han? Att jag skulle vänta på honom med öppna armar?
Vi har inte hörts på ett år, det var två år sedan vi gjorde slut.

Jag kände att jag behövde vara tydlig mot honom.

"Jag har en ny kille i mitt liv. Vi bor praktisk taget i hop i hans hus.
Det är vart jag befinner mig i livet nu."

Det tog ett tag att få svar:

"Ok...jag ska inte störa mer, ha det bra."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar