torsdag 10 december 2015

Fortsättningen ang mitt ex H som hörde av sig

Mitt ex hörde ju av sig, inte det senaste, utan han jag bodde i hus med.

(Länk till det inlägget: http://tribe75.blogspot.se/2015/11/exet-horde-av-sig-efter-6-ar.html)

Vi skrev till varandra några ggr.

Jag frågade hur det kom sig att han skrev till mig nu.

Han sa då att han har tänkt på mig i bland och undrade hur jag mådde.

I ärlighetens namn så var det han en känslig punkt för mig.

Han var min stora kärlek i vuxen ålder.
Så jag blev väldigt förvirrad av hur jag skulle reagera av att han hörde av sig.

En del av mig blev nervös och det var stort att han kontaktade mig igen.

En annan del av mig ifrågasatte mig själv, Hur kunde jag reagera?
Det var ju 6 år sedan.
Livet har ju gått vidare.

Jag fick ur mig om hur jobbigt det har varit då han lämnade mig då.

Vi skrev om varför han gjorde det och även att han lämnat andra före och efter mig.

Jag fick förklaringen att han sökt sitt eget värde i relationer istället för i sig själv.

Det förklarar ju en del.

I alla fall så skrev vi ett par ggr fram och tillbaka.

Jag kände mig splittrad varje gång jag såg att han hade skrivit ett nytt meddelande till mig.

Jag kände att han hade väldigt makt över mig och skulle han vilja driva detta vidare, till att ses eller så.... Då vet jag inte om jag hade kunnat stå emot....

Det var ju HAN med stort H.....

Fast det var ju då, inte nu, eller?
Kanske blandar man i hop känslorna som fanns då med nu.

Nu är jag ju kär i J.

I vilket fall som helst så rann det ut i sanden och vi har slutat att skriva.

Det resulterade i att jag glömt bort det för det mesta och mitt liv rullar på med annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar