måndag 8 oktober 2012

Kroppens order från sinnet

Nu är det 2 dagar kvar tills jag ska sluta med medicinen. :)

Jag är fortfarande frisk i magen.

Visst jag har lite oroligheter vissa dagar men jag tror att det är pga läkning.

Det tar ju tid att läka, att reparera sig själv.

Jag läste en sak i en bok som jag måste dela med mig, det var härligt att läsa det!

"Alla celller i din kropp har en roll att spela, och de arbetar tillsammans för ett enda syfte
- att ge dig liv. Somliga celler är ledare för speciella områden eller organ, och de styr och leder arbetscellerna i det området såsom hjärtat, hjärnan, levern, njurarna och lungorna. Ledarcellen för ett organ styr och leder alla de andra cellerna som arbetar i det organet för att säkerhetsställa harmonin så att organen arbetar perfekt.
Polisceller färdas utmed nästan 100 000 kilometer blodkärl i din kropp för att upprätthålla lugn och ordning. När ett problem uppstår, som exempelvis en skrapning på huden, slår poliscellerna genast larm och ett lämpligt reperationsteam skyndar sig dit.
Vid en skråma är de första som dyker upp på scenen blodkoaguleringsteamet, och de arbetar för att stoppa blodflödet. När deras arbete är klart tar hud och vävnadsteamet över för att reparera vävnaden och läka huden.

Om en inkräktare tar sig in i din kropp, som tex en skadlig bakterie eller ett virus, gör minnescellerna genast ett avtryck av den. Avtrycket jämförs med tidigare registrerade inkräktare för att se om det liknar någon av dem. Om minnescellerna hittar en matchande inkräktare i sitt register signalerar de genast till lämpligt attackteam att omintetgöra den. Om de inte hittar någon matchning skapar minnescellerna en ny akt och HELA attackteamet tillkallas för att oskadligöra den. Minnescellerna registrerar sedan i sin akt vilket team som lyckades ta död på inkräktaren. Om samma inkräktare återvänder vet minnescellerna exakt hur de ska hantera den.

Om en cell i din kropp av någon anledning börjar förändra sitt beteende och slutar arbeta för kroppens bästa signalerar poliscellerna till räddningsteamet att snabbt komma och reparera cellen. Om en cell behöver ett särskilt ämne för att repareras finns det i ditt eget naturliga apotek. Du har ett helt apotek i din kropp,som kan producera alla de verksamma ämnen som ett läkemedelsbolag kan producera.

Alla celler måste arbeta som ett team 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, under hela din livstid. Deras enda syfte är att upprätthålla livet och hälsan i din kropp. Du har ca 100 triljoner celler i din kropp. Det är 100 000 000 000 000  celler som ständigt arbetar för att ge dig liv!
Alla triljoner celler står under DITT befäl och du leder dem och instruerar dem med dina tankar, känslor och föreställningar du har.

Om du säger:
"Jag får alltid jetlag då jag flyger"
Då tar dina celler emot "jetlag" som en order och de måste utföra dina instruktioner.
Om du tänker att du har problem med vikten tar dina celler emot en order om problem med vikten.
De måste följa dina instruktioner och hålla din kropp i ett överviktigt tillstånd.
Samma sak med sjukdom.
Dina celler svarar på dina instruktioner.

Om du vill må bra ge då dina celler kommandot som :"Jag mår fantastiskt bra i dag!"
"Jag kan äta vad jag vill och hålla min idealvikt" "Jag har så mycket energi" "Jag sover som ett barn varje natt".
Du är härskare i ditt kungarike och det du tänker och känner blir den lag som styr över din kropp."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar