tisdag 1 januari 2019

Bältros och nyår

Jag fick några konstiga prickar häromdagen.
Efter inflectradroppet?

Jag tror det men jag blir osäker, tänk om det kom dagen innan?

I alla fall så blossade det upp mer, dagen efter droppet.

Enligt vad jag kunde se på nätet så såg det ut som bältros.

Jag fick tid hos en husläkarjour på nyårsaftonsdagen och hon tyckte att det såg ut som bältros.

Jag fick valaciclovir actavis utskrivet, efter att hon hade ringt till Huddinge sjukhus och pratat kort med nån där som hade jour.

Hon visste inte om hon kunde ge mig den medicinen då jag går på inflectra.
Hon ringde först Ersta sjukhus men de hade ingen jour som jobbade, som har hand om ibd patienter.

Så nu ska jag äta dem i 7 dagar och se om det försvinner eller lindras.

Inflectra sätter ju ner immunförsvaret rejält, så inflectra kan väcka sådant som ligger latent i kroppen.
Får man bältros så har man tydligen haft vattkoppor.

I morgon börjar jag att jobba igen.
E var hos mig i helgen och i går, nyårsafton, var vi hemma och kollade film och åt gott.

Min hund gjorde faktiskt inge väsen av sig alls av raketerna.
Vi var även ute kl. 23.00, det smällde även då.

Skönt att han inte bryr sig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar