lördag 26 november 2016

Sjukskriven åter igen...

I måndags, tisdags och onsdag, gick jag till jobbet.

Jag hade lite svettningar och kände lite yrsel.
Extremt trött var jag.

Jag trodde att det var efterdyningar från sjukdomen.

I torsdags morse så gjorde jag mig iordning för att gå till jobbet.

Jag var tvungen att gå på muggen och satt där en stund....

Jag fick extrema kramper från tarmen och efter ett tag så blev det för mycket så jag kräktes....

Jag la mig under en filt och frös och hade fortfarande ont i tarmen.

Insåg att jag inte kunde gå och jobba...

Jag ringde till läkaren och fick prata med en läkare som inte var min egen.

Det kändes inte riktigt som att hon trodde mig, när jag sa att jag måste bli sjukskriven längre.

Hon sa att jag skulle komma in till dom för undersökning och innan det så skulle jag ta blodprover.

"Vi kan ju inte bara sjukskriva dig utan att se hur det ser ut.
Att du säger att du känner dig trött kan ju vara vad som helst, det behöver ju inte vara sjukdomen." sa hon.

Jag sa att jag vet ju själv hur jag reagerar när jag får ett skov.

Men i alla fall så åkte jag in i går för tester.

Jag fick träffa läkaren som jag hade pratat i telefon med.

"Oj, ja, nu förstår jag att du var trött, du har ju en inflammation i tarmen, jag som tänkte skicka dig till vårdcentralen." sa hon.

Så....

De sjukskrev mig och ville sätta mig på kortison.
Men jag fick min vilja igenom att pröva en mildare variant av medicin först.
Prednisolon klysma.

Sen kan jag absolut gå på kortison om det inte fungerar.
Men jag vet att det har fungerat förut, så jag ville pröva det först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar