måndag 11 april 2016

Att få barn eller inte, del 3

Han messade mig flera ggr i går....

Att han verkligen, verkligen älskar mig.
Att han saknar mig.
Att det är tomt utan mig där.

Vi skrev lite fram och tillbaka.

Han skrev: "Jag hoppas att du väljer kärleken framför barn..." 

Jag skrev bland annat att jag inte vet i dag om jag vill ha barn med just honom.
Det där får man känna efter och se.

Men att det skulle underlätta om vi strävade mot samma mål, om vi båda ville ha barn.
Sen får man se hur det blir.

Då skrev han, att om jag inte vet om jag vill ha barn med honom så kan vi fortsätta att vara tillsammans tills jag vet det.

Ja, vad ska jag säga....

Känns tungt i dag.
Nu ska man till jobbet och träffas, får se hur det känns.

Vill jag ha barn?
Kan jag få barn?

Känner mig mest ledsen och tom i dag.

Ska ringa gyn och boka en tid för att kolla mina äggstockar.
Vet ju inte ens hur de ser ut efter så många år av p-piller.
Lever dom ens?

Får ta en dag i taget och känna efter.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar