torsdag 24 november 2011

Sjukdom, medicin och jobb status

Sjukdomen:

I dag står jag på en kortisontablett per dag, nästa vecka skulle jag gå ner till en halv tablett och sedan är det slut.

Jag har tagit blodprov för att kolla mina antikroppar mot vattenkoppor, röda hund, hepatit A,B osv.

Eftersom man ska vaccinera sig innan man börjar med Imurel för att det ska bita bättre.

Jag pratade med läkaren i dag och beslutet blev följande:

*Jag måste gå upp till 5 kortison tabletter igen eftersom statusen på sjukdomen bara har blivit sämre i takt med att jag har trappat ned på kortisonet.....

* Jag ska börja med Imurel i kväll redan. Det kan inte vänta, om jag behöver vaccinera mig för ev utlandssemester mm i framtiden så kommer det inte att bita till 100% men ändå hjälpa en del.

Eftersom jag inte blivit friskare så är det bråttom att komma i gång ordentligt.
Speciellt om jag måste börja med Remicade, en starkare medicin, om Imurel inte fungerar så är det hög tid att börja behandlingen nu med Imurel, sa läkaren.

Sen tar det tid för Imurel att verka, ca 2 månader, jag kan inte vara utan medicin helt eftersom jag inte blir bättre. Läkaren vill inte riskera att sjukdomen bara blir sämre igen. Så därför ska jag höja kortisonet igen.

Jobb:

*Jag har genom en kontakt varit på en intervju häromdagen.
Det var ett enkelt jobb och tiderna var väldigt flexibla.
Det var oxå nära hem.
Lönen däremot var dålig...
Men jag har ju ingen inkomst så...bättre än inget.

*Jag har fått ett tips av arbetsförmedlingen också på ett arbete där de välkommnar speciella anställningsvillkor. Af går in och betalar företaget en liten summa och företaget vet om att jag har en sjukdom. Lönen är en helt vanlig lön, det är inte ett bidrag från af eller likn. utan det är företaget som sätter lönen precis som vilket annat jobb som helst.
Jag ska träffa dem i morgon.

Försäkringskassa/A-kassa:

*Fortfarande avstängd från A-kassan.
*Försäkringskassan betalar ut en summa till mig på måndag...
5.468:-
Ska jag gråta eller skratta?
Jag har räkningar för lite över 9.000:-
Tur att jag sparade lite pengar från förra utbet från försäkringskassan.
Tror att det räcker nätt och jämt till min räkningar i allfall!

Japp, så är det just nu...
Men det blir bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar