onsdag 20 juli 2011

Valet ang jobb

I går var jag på intervjuen i två timmar!
Jag vet inte hur vi kunde sitta så länge.
Hon ville att jag skulle tala om för henne redan i dag om jag var intresserad eller inte....

Måndag:
På intervju på ett bemanningsföretag som letar efter personal åt ett byggföretag.
Man jobbar 8-17 men med viss flextid.
Kontoret ligger 10 min bilväg hemifrån.
Har hand om reception, kunder, arbetare, fixar saker åt dem, hjälper vd:n mm.
De vill ha en person med driv, någon som vill utvecklas, är nyfiken och vill lära sig saker.
Framöver så kan man bistå ekonomiavd, lära sig att räkna på jobb osv.
Företaget har god ekonomi.
Bemanningsföretaget ringde en referens till mig i går.
Jag har inte fått träffa byggföretaget än. Ska kolla det i dag, hur jag ligger till.
Man blir anställd direkt av byggföretaget.

Tisdag:
På intervju på ett företag som söker en konsulent.
Man börjar senast kl. 09.00, annars får man börja när man vill innan den tiden.
Arbetsplatsen är på olika butiker på södra sidan av stan.
Man har sina butiker och åker dit för att fylla på varor som har kommit och finns ute på lagret redan.
Pappersartiklar, vykort mm mm. Man lägger nya beställningar.
Man får firmabil att använda i tjänsten eller så får man tjänstebil att ha hela tiden.
Man får mobiltelefon, julbonus och en annan bonus.
Semester har man i 5 veckor.
Det jobbas inga helger eller röda dagar.

Hm.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar